Tuesday 25 June 2013

Bila DapaT gaJi

Salam & Hye,
Bila tiba hujung bulan, En gaji pun singgah dalam akaun. Tapi tak dapat nak singgah lelame dah kena keluarkan duit tu T.T sob..sob.. Maklumlah kan, banyak komitmen. Kereta dah mintak di servis, Sewa rumah nak kena bayar, ansuran kereta dan lain-lain. Semalam baru shopping barang dapur dan barang basah.Semua stock makanan dah habis, seperti biasa shopping di Econsave Jalan Reko dan Pasar Borong Selangor. Oleh kerana dah nak masuk bulan Ramadhan tak lama lagi, saya beli stock makanan untuk bulan puasa terus.
sumber
Sebenarnya saya ada ambil gambar barang-barang saya beli malam tadi. Tapi gambar tu saya terdelete pulak. So terpaksa ambil gambar dari Google jer. Troli kami bila tiba hujung bulan dalam super market macam ni lah, duduk berdua je pun. Tapi stok makanan, tak hengat hehe. Selepas shopping kat Econsave kami terus ke Pasar Borong, nak beli barang basah pulak. Lebih kurang sejam kat sana dan selesai beli apa yang patut. Kami terus balik, sampai je rumah tengok jam dah pukul 11.30. So saya kemas semua stock makanan, letak dalam kabinet, basuh Ayam, Ikan, Sotong dan Udang. Simpan dalam bekas plastik. Semuanya selesai pukul 12.30 malam. Lepas tu, saya terus masuk tidur, penat sangat.  Takpe next month saya ambil gambar grocery item sebenar saya. till then, xoxo

2 comments:

  1. next month jgn lupe amik pic ye!
    ni kalo troli penuh mcm ni... beratus jugak.. barang mahal skang ni. tp tu la... walaupon dok berdua.. confirm penuh troli.. stok sume mau cukup. hihi

    ReplyDelete
  2. tulah, biasanya sy shopping stock utk sebulan trus.. sng, xyah asik nk p kedai hehe,, Insyallah nanti sy ambil pic, sy dah ambil pic tp terdelete plk :(

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.