Monday 25 April 2016

Organizing Under The Sink

Assalam & hye
Sebelum ni saya ada post entri berkenaan cara organizing plastik sampah. Plastik sampah memang saya simpan dalam tin tisu macam kat bawah ni.
Untuk jangka masa pendek memang praktikal. Tapi bila lama-lama pakai jadi tak berapa praktikal pulak sebab plastik sampah banyak. Kadang-kadang tak muat nak simpan. So saya cuba google beberapa idea yang saya rasa agak menarik, antaranya.

sumber dari blog susun atur sioca
Saya suka sangat susunan ini, tapi saya ada idea lain. Haritu google website IKEA ada terjumpa satu rak Lennart yang comel ni. Rasanya size agak sesuai kalau nak letak bawah sinki.
Gigih pergi IKEA Cheras nak cari rak ni tapi dah abis pulak. Nasib baik ada join group IKEA kat FB, then ada satu personal seller yang ada jual rak ni, tapi harga mahal sikit dari harga sebenar pasal dia charge upah beli dan duit minyak, Saya beli COD je dari seller ni. Balik je rumah, tak sabar-sabar suruh Shahrul pasangkan. Nak pasang sendiri tak reti hoho


Siap je terus landing kat bawah sinki ni memang ngam-ngam je size dia huhu. Lennart ni dia ada tiga tray yang boleh tarik dan keluarkan. Senang lah kalau nak susun atau nk sort barang just in case taknak pakai atau nak buang. Suka sangat dapat rak ni. Lepas tu laju-laju susun barang dalam ni.
First tray saya simpan plastik sampah. Ni yang dalam plastik, yang random dapat kat pasar raya lepas beli barang dapur tu tak sempat lagi nak susun, nanti ada masa saya susun dan share kat entri lain ya.
Second tray saya simpan segala kain buruk dan kain lap. Sebelum ni kain ni menumpang dekat laci mangkuk kaca. Now dah ada rumah sendiri, tak payah nak merempat kat laci lain huhu.
Last tray saya simpan segala pencuci pinggan dan span. Senang nak capai kalau nak guna barang-barang ni bila dah abis nanti hoho.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.