Wednesday 8 May 2013

Baking Stuff: Measuring CupS


Salam & Hye,
Semalam saya saja-saja buat Tart Telur,Officemate bg crustnya. So saya tinggal bakar dan buat fillingnya saja. Sementara tunggu kulit tart tu masak, saya ambik kesempatan,mengemas bahagian Barangan  Bakeri Saya tu. Susun atur dan tengok mana-mana bahan Bakeri yang dah nak abis dan perlu di beli. Tengah-tengah kemas, baru saya perasan saya kekurangan satu barangan Bakeri iaitu Cawan Penyukat atau dalam Bahasa Inggerisnya, Measuring Cups. Bila difikirkan, Penting gak benda tu untuk aktiviti membaking ni hehe. Hari tu masa ke Mr. DIY saya ada jumpa measing cups ni, tapi jenis logam dan harganya agak mahal la, bagi saya. Saya kurang suka yang logam ni, sangat Old School & tak cute hehe. Then, Saya google beberapa gambar Measuring Cups yang comel macam kat bawah ni:






Measuring Cups From Nigella Lawson

Hajat di hati nak cari something yang cute macam ni. Tapi saya rasa kat Malaysia tak ada kot measuring Cups macam ni :( Mungkin saya akan cari yang biasa-biasa je macam ni kat Daiso.


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.