Tuesday 10 June 2014

Tq my Beloved Emak

Salam & hye,
Last week, saya balik kampung. Rindu sesangat dengan mak ayah. Lagipun nak teman diorang pegi Serting ada kenduri kawin sedara. Kami gerak dari Kajang dalam pukul 12.30pm sampai Segamat pukul 4.00am. Perghhhh! ngantuk giler tapi tahankan je, semangat balik kampung katekan. Kami gerak dari rumah ke Serting dalam pukul 10am, kena gerak awal sebab ada 3 rumah buat kenduri kawin pada hari yang sama phewww..  Lepas abis majlis, mak ajak pergi Jakel kat Segamat tu. Jalan-jalan cuci mata katanya. Sampai je dalam tu, dia cakap kat saya carilah kain plain, kate nak cari baju warna biru sama dengan Shahrul haritu,pastu memalu kucing  cakap kat mak tak payahlah,nanti beli sendiri huhu
tapi mak insist suruh pilih satu, ni bukan saya nak tau, mak yang pakse wuwuwuwuw, so ape lagi pilih lah sehelai, nak cari warna biru yang sama dengan baju Shahrul, pilih-pilih mak pulak tak berkenan, katanya kain ni tak elok, kain tu tak elok, kain ni tak cantik, kain tu keras =_= ok pasrah! jenuh jugaklah memilih, last-last mak berkenan dengan kain plain warna biru pastel, memang lari sikit dari baju Shahrul. Tapi disebabkan mak kate kain tu elok, lembut dan sesuai nak buat dress labuh so saya ambik je yang tu. Tapi ok kot, sorang biru sorang lagi biru cair??
Nak cari exactly macam Shahrul punya tu memang susah. So decided ambik je yang tu, nanti nak matchingkan dengan lace putih dan manik yang saya beli haritu. Dah ada designed yang saya nak, so sekarang tinggal hantar jahit kat Mak Mertua je huhu.
Anyway thanks to Mak yang rajin belanja anaknya nih, nanti Ayong belanja mak pulak ye :) Korang dah beli baju raya ke belom?? Kalau yang nak hantar kat tailor baik beli sekarang, nanti lambat-lambat takut tailor takmo ambik. Biasalah time nak raya ni, tempahan memang banyak. Anyway Happy Shopink, till then xoxo

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.