Sunday 6 November 2016

Spices Organizing Part 2

Assalam & hye
Sebelum ni saya ada cakap nak share pasal organizing spices atau susunatur rempah ratus.Walaupun dah banyak kali susun sebelum ni masih rasa tak puas hati sebab rasa tak berapa kemas. Jadi saya ubah sekali lagi ruangan rempah ratus tu. Saya dapat idea daripada gambar kat google, sebelum tu saja survey pasal insert shelf ikea Variera so dapat ilham nak buat susunatur macam ni. Gigih pergi Ikea semata-mata nak beli insert shelf tu, niat nak beli 2 size, 1 size besar dan 1 lagi size kecil.Tapi untuk size yang besar kat Ikea dah sold out. Jadi saya beli satu je size kecil dan cari kat Facebook group Ikea, ade personal shopper yang jual. Alhamdulillah dapat jugak walaupun harga mahal sikit la sebab include upah beli dan postage tapi takpelah daripada nak kena cari kat Ikea Damansara kan, rasanya berbaloi-baloi. Dapat je Shelf tu dari abang poslaju, balik rumah terus tak sabar-sabar pasang shelf tu dan susun dalam pantry. Hasilnya agak memuaskan hati huhu.
 Ada 2 tingkat. Atas sekali saya simpan stok herba-herba mint, oregano, paprika etc. Tingkat ke dua pula saya simpan serbuk kari, kunyit, garam etc dan yang bawah sekali tu saya simpan kulit kayu manis dan sup bunjut. Nak tambah lagi stok dalam masa terdekat. Bekas samla tu pula saya simpan stok rempah ratus yang takde bekas. Semua letak dalam tu.

Gambar keseluruhan Pantry. Nak topup stok, sebab stok biskut dah habis huhu.. Till then xoxo

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.